Zij-blij-actie

zaterdag, 25 mei, 2013
Zij-blij-actie

Ook dit jaar liet Vrouw & Maatschappij Moederdag (12 mei) en de Internationale Dag van het Gezin (15 mei) niet onopgemerkt aan zich voorbijgaan. Op 15 mei organiseerde men nationaal daarom reeds de derde Zij Blij-dag. Met deze actie wil men op een positieve manier de aandacht vestigen op de vaak moeilijke combinatie tussen gezin en arbeid waarmee heel wat vrouwen dagelijks geconfronteerd worden.

Ook wij als vrouwen van CD&V Maaseik hebben deelgenomen aan deze flyeractie. Er werd een korte enquête afgenomen in de straten van Maaseik waarin we vrouwen bevroegen over een aantal mogelijke oplossingen in verband met de combinatie tussen arbeid en zorg voor het gezin, vooral gericht op de kinderopvang in de vakantieperiodes. Elke vrouw die deelnam aan de enquête kreeg als bedankje een oranje gerbera cadeau. Zo lieten we de vrouwen zien dat er naar hun mening geluisterd wordt, en zetten we hen meteen ook in de bloemetjes.